Tittel Mediepedagogikk og mediekompetanse: danning og læring i en ny mediekultur
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Emne
År
Noter De sosiale , mobile og digitale mediene har i løpet av få år blitt de dominerende kulturelle verktøyene våre. Hva betyr dette for skole, læring, danning, oppvekst og hverdagsliv? Dette er viktige temaer i mediepedagogikken, som er et svært dynamisk og viktig fagfelt i en tid der medieutviklingen er rask og omfattende. Medier og mediebruk har fått så stor betydning for demokrati og deltakelse, identitetsutvikling og meningsdannelse at mediepedagogikk kan sies å være en samfunnskunnskap for en ny tid. Sentrale spørsmål i denne boken er hvordan mediepedagogikken kan bidra når det gjelder å forstå danning og læring i den mediedominerte kulturen. Forskere i det mediepedagogiske landskapet drøfter her sentrale temaer som mediekompetanse, digital danning og mediepedagogikkens teorigrunnlag. Kapitlene bidrar med ny innsikt i dagsaktuelle problemstillinger som digitale læringsliv, multimodal tekstanalyse, mediepanikk, medier og kroppsfokus, mediereguleringens betydning for digitale ferdigheter, nettbrett i skolen og digital kompetanse i høyere utdanning. Boka henvender seg til studenter og forskere innen pedagogikk, mediepedagogikk, medievitenskap og i lærerutdanningen, og til andre som interesserer seg for mediepedagogiske perspektiver. Boka er redigert av universitetslektor Vegard Frantzen og førsteamanuensis Daniel Schofield, begge ansatt ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved NTNU.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002206nam 22002535 4500
*00165374
*008171120s2018 no ar 00nob 9
*015 $a150281541$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-450-2073-1$bh.
*025 $a9788245020731
*040 $aBokbasen AS
*096 $aPedagogikk 302.23
*24500$aMediepedagogikk og mediekompetanse$bdanning og læring i en ny mediekultur
*260 $aBergen$bFagbokforl.$c2018
*300 $c24 cm
*520 $aDe sosiale , mobile og digitale mediene har i løpet av få år blitt de dominerende kulturelle verktøyene våre. Hva betyr dette for skole, læring, danning, oppvekst og hverdagsliv? Dette er viktige temaer i mediepedagogikken, som er et svært dynamisk og viktig fagfelt i en tid der medieutviklingen er rask og omfattende. Medier og mediebruk har fått så stor betydning for demokrati og deltakelse, identitetsutvikling og meningsdannelse at mediepedagogikk kan sies å være en samfunnskunnskap for en ny tid. Sentrale spørsmål i denne boken er hvordan mediepedagogikken kan bidra når det gjelder å forstå danning og læring i den mediedominerte kulturen. Forskere i det mediepedagogiske landskapet drøfter her sentrale temaer som mediekompetanse, digital danning og mediepedagogikkens teorigrunnlag. Kapitlene bidrar med ny innsikt i dagsaktuelle problemstillinger som digitale læringsliv, multimodal tekstanalyse, mediepanikk, medier og kroppsfokus, mediereguleringens betydning for digitale ferdigheter, nettbrett i skolen og digital kompetanse i høyere utdanning. Boka henvender seg til studenter og forskere innen pedagogikk, mediepedagogikk, medievitenskap og i lærerutdanningen, og til andre som interesserer seg for mediepedagogiske perspektiver. Boka er redigert av universitetslektor Vegard Frantzen og førsteamanuensis Daniel Schofield, begge ansatt ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved NTNU.
*650 0$aMassemedier$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aMassemedium $2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSosiale medier$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSosiale medium $2Bokbasen AS$9nno
*70010$aFrantzen, Vegard$d1975-$ered.$jNO$8m
*70010$aSchofield, Daniel$ered.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening