Inderøy bibliotek

Mediepedagogikk og mediekompetanse: danning og læring i en ny mediekultur
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Mediepedagogikk og mediekompetanse: danning og læring i en ny mediekultur
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • Pedagogikk 302.23
Emne
År
  • 2018
Noter
  • De sosiale, mobile og digitale mediene har i løpet av få år blitt de dominerende kulturelle verktøyene våre. Hva betyr dette for skole, læring, danning, oppvekst og hverdagsliv? Dette er viktige temaer i mediepedagogikken, som er et svært dynamisk og viktig fagfelt i en tid der medieutviklingen er rask og omfattende. Medier og mediebruk har fått så stor betydning for demokrati og deltakelse, identitetsutvikling og meningsdannelse at mediepedagogikk kan sies å være en samfunnskunnskap for en ny tid. Sentrale spørsmål i denne boken er hvordan mediepedagogikken kan bidra når det gjelder å forstå danning og læring i den mediedominerte kulturen. Forskere i det mediepedagogiske landskapet drøfter her sentrale temaer som mediekompetanse, digital danning og mediepedagogikkens teorigrunnlag. Kapitlene bidrar med ny innsikt i dagsaktuelle problemstillinger som digitale læringsliv, multimodal tekstanalyse, mediepanikk, medier og kroppsfokus, mediereguleringens betydning for digitale ferdigheter, nettbrett i skolen og digital kompetanse i høyere utdanning. Boka henvender seg til studenter og forskere innen pedagogikk, mediepedagogikk, medievitenskap og i lærerutdanningen, og til andre som interesserer seg for mediepedagogiske perspektiver. Boka er redigert av universitetslektor Vegard Frantzen og førsteamanuensis Daniel Schofield, begge ansatt ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved NTNU.
ISBN
  • 978-82-450-2073-1
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00002206nam  22002535  4500
*00165374
*008171120s2018    no     ar         00nob 9
*015  $a150281541$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-450-2073-1$bh.
*025  $a9788245020731
*040  $aBokbasen AS
*096  $aPedagogikk 302.23
*24500$aMediepedagogikk og mediekompetanse$bdanning og læring i en ny mediekultur
*260  $aBergen$bFagbokforl.$c2018
*300  $c24 cm
*520  $aDe sosiale, mobile og digitale mediene har i løpet av få år blitt de dominerende kulturelle verktøyene våre. Hva betyr dette for skole, læring, danning, oppvekst og hverdagsliv? Dette er viktige temaer i mediepedagogikken, som er et svært dynamisk og viktig fagfelt i en tid der medieutviklingen er rask og omfattende. Medier og mediebruk har fått så stor betydning for demokrati og deltakelse, identitetsutvikling og meningsdannelse at mediepedagogikk kan sies å være en samfunnskunnskap for en ny tid.  Sentrale spørsmål i denne boken er hvordan mediepedagogikken kan bidra når det gjelder å forstå danning og læring i den mediedominerte kulturen. Forskere i det mediepedagogiske landskapet drøfter her sentrale temaer som mediekompetanse, digital danning og mediepedagogikkens teorigrunnlag. Kapitlene bidrar med ny innsikt i dagsaktuelle problemstillinger som digitale læringsliv, multimodal tekstanalyse, mediepanikk, medier og kroppsfokus, mediereguleringens betydning for digitale ferdigheter, nettbrett i skolen og digital kompetanse i høyere utdanning. Boka henvender seg til studenter og forskere innen pedagogikk, mediepedagogikk, medievitenskap og i lærerutdanningen, og til andre som interesserer seg for mediepedagogiske perspektiver. Boka er redigert av universitetslektor Vegard Frantzen og førsteamanuensis Daniel Schofield, begge ansatt ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved NTNU.
*650 0$aMassemedier$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aMassemedium$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSosiale medier$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSosiale medium$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aFrantzen, Vegard$d1975-$ered.$jNO$8m
*70010$aSchofield, Daniel$ered.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til fjernlån) Inderøy bibliotekPedagogikk 302.23