Forfatter
Tittel Analyse i kvalitativ e studier: den skrivende forskeren
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boken viser hvordan induktiv kvalitativ metode også er en kreativ og intuitiv prosess der forskeren selv er det viktigste forskning sinstrumentet. Analyseprosessen påvirkes av forskerens forforståelse, kreativitet og intuitive forståelse. Boken besvarer flere av studentenes viktigste spørsmål: Hvordan skape mening ut av hundrevis av sider med tekst? Når jeg har transkribert alle intervjuer og observasjonsnotater og skrevet ut alle loggene, hva gjør jeg da? Hvordan begynner jeg kodingen og utviklingen av kategorier? Boken er primært skrevet for mastergradsstudenter i samfunnsvitenskapelige fag.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00001276nam 22002051 4500
*00177458
*008 a 00nob 2
*015 $a0293867$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02047-1$bh.$cNkr 329.00
*08231$a300.72$zh$25
*096 $aPedagogikk 300.72 NIL
*100 0$aNilssen, Vivi$d1955-$jn.
*24510$aAnalyse i kvalitativ e studier$bden skrivende forskeren$cVivi Nilssen
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2012
*300 $a190 s.$bfig.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*520 $aDenne boken viser hvordan induktiv kvalitativ metode også er en kreativ og intuitiv prosess der forskeren selv er det viktigste forskning sinstrumentet. Analyseprosessen påvirkes av forskerens forforståelse, kreativitet og intuitive forståelse. Boken besvarer flere av studentenes viktigste spørsmål: Hvordan skape mening ut av hundrevis av sider med tekst? Når jeg har transkribert alle intervjuer og observasjonsnotater og skrevet ut alle loggene, hva gjør jeg da? Hvordan begynner jeg kodingen og utviklingen av kategorier? Boken er primært skrevet for mastergradsstudenter i samfunnsvitenskapelige fag.
*650 1$aKvalitativ forskning $1300.72/1$2BS$2BS$9nob
*950 0$aDeltagende observasjon$zKvalitativ forskning $9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening