Forfatter
Tittel Dialogbasert undervisning: kunstmuseet som læringsrom
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
Noter I denne boka ser vi hvordan erfarne museumsundervisere møter barn og unge og får dem med på å utforske temaer, utveksle meninger og utvikle nye tanker. Forfatterne beskriver sju undervisningsforløp som alle er hentet fra kunstmuseer, og viser hvordan elevene med utgangspunkt i kunst og design kan engasjeres i diskusjoner om kunst, historie, samfunn, bærekraft og identitet. De museumspedagogiske casene i boka har samtidig overføringsverdi til undervisning i museer generelt og i skolens egne læringsrom.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002180cam a2200373 c 4500
*00199426
*003NO-OsBA
*00520220918210926.0
*007ta
*008120614s2012 a a ||||||0| 0 nob|d
*019 $bl
*020 $a9788245013337$cNkr 399.00$qh.
*035 $a(NO-OsBA)0285983
*040 $aNO-OsBA$bnob$ekatreg
*082 $a371.38$qNO-OsBA$25
*096 $aPedagogikk 371.38 DYS
*1001 $aDysthe, Olga$d1940-$4aut$81
*24510$aDialogbasert undervisning$bkunstmuseet som læringsrom$cOlga Dysthe, Nana Bernhardt og Line Esbjørn
*264 $aBergen$bFagbokforl.$c2012
*300 $a256 s.$bkol. ill.
*336 $atekst
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$aDansker$bd.$2bibbi$82
*4901 $aLNUs skriftserie $vnr. 189
*520 $aI denne boka ser vi hvordan erfarne museumsundervisere møter barn og unge og får dem med på å utforske temaer, utveksle meninger og utvikle nye tanker. Forfatterne beskriver sju undervisningsforløp som alle er hentet fra kunstmuseer, og viser hvordan elevene med utgangspunkt i kunst og design kan engasjeres i diskusjoner om kunst, historie, samfunn, bærekraft og identitet. De museumspedagogiske casene i boka har samtidig overføringsverdi til undervisning i museer generelt og i skolens egne læringsrom.
*520 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*650 $aMuseer$gundervisningsmetoder$2bibbi$9nob
*7001 $aBernhardt, Nana$4aut$82
*7001 $aEsbjørn, Line$4aut$82
*830 0$aLNUs skriftserie $vnr. 189
*852 $h371.38
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening