Inderøy bibliotek

Undervisning i sosiale ferdigheter : en håndbok
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Undervisning i sosiale ferdigheter : en håndbok
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • Pedagogikk 370.153 ELL
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2002
Noter
  • Mange elever starter på skolen uten de nødvendige kunnskaper og ferdigheter som trengs for å mestre skolegangens sosiale utfordringer. De trenger trening i å forstå andres situasjon og signaler, i å etablere og holde på vennskap og i å løse konflikter. De må også lære seg å samarbeide og lære seg hvordan de kan mestre stress og kontrollere sinne eller frustrasjoner. Et godt hjelpemiddel i arbeidet med å styrke barns og unges sosiale kompetanse er å ta i bruk utprøvde treningsprogram som denne håndboken, der 43 sentrale ferdigheter gjennomgås. Håndboken er første og fremst utviklet for bruk i barne- og ungdomsskolen, men vil også med letthet kunne tilpasses bruk i videregående skole, i behandlingsgrupper ved barnevernsinstitusjoner, innenfor psykiatrien, i rusomsorgen og i selvhjelpsgrupper av ulike slag. Har bibliografi
ISBN
  • 82-446-0909-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001647 am  2200253   4500
*00161076
*008030120                a          00nob 2
*015  $a0133481 $bBIBBI
*020  $a82-446-0909-5 $bh. $cNkr 364.00
*041  $heng
*08231$a303.32
*08231$a370.153 $zh
*096  $aPedagogikk 370.153 ELL
*100 0$aElliott, Stephen N.
*24010$aSocial skills intervention guide
*24510$aUndervisning i sosiale ferdigheter $ben håndbok $cStephen N. Elliott og Frank M. Gresham ; til norsk ved Eyvind Lindberg
*260  $aOslo $bKommuneforl.$c2002
*300  $a192 s. $bfig.
*505  $aHar bibliografi
*520  $aMange elever starter på skolen uten de nødvendige kunnskaper og ferdigheter som trengs for å mestre skolegangens sosiale utfordringer. De trenger trening i å forstå andres situasjon og signaler, i å etablere og holde på vennskap og i å løse konflikter. De må også lære seg å samarbeide og lære seg hvordan de kan mestre stress og kontrollere sinne eller frustrasjoner. Et godt hjelpemiddel i arbeidet med å styrke barns og unges sosiale kompetanse er å ta i bruk utprøvde treningsprogram som denne håndboken, der 43 sentrale ferdigheter gjennomgås. Håndboken er første og fremst utviklet for bruk i barne- og ungdomsskolen, men vil også med letthet kunne tilpasses bruk i videregående skole, i behandlingsgrupper ved barnevernsinstitusjoner, innenfor psykiatrien, i rusomsorgen og i selvhjelpsgrupper av ulike slag.
*574  $aOriginaltittel: Social skills intervention guide
*650 1$aAtferd$0pedagogisk psykologi$2BS $2BS $9nor
*650 2$aSosialisering$1303.3/2$2BS $2BS $9nor
*653  $aSosial skills interventions
*653  $aSamarbeid
*653  $aEmpati
*653  $aAnsvarlighet
*653  $aSelvkontroll
*653  $aSinnemestring
*653  $aSosiale ferdigheter
*700 0$aGresham, Frank M.$emedforf.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig UngdomsskolenPedagogikk 370.153 ELL